Thursday, July 6, 2017

Food hotspots Zwolle #1

Ik woon al bijna mijn hele leven in de buurt van Zwolle en ik kom er dan ook vaak om te shoppen, koffie te drinken of te lunchen. Ik heb dus al veel winkels, cafeetjes en restaurants van binnen gezien! Zwolle wordt steeds groter qua winkelaanbod, dus mocht je binnenkort een dagje naar Zwolle gaan, stop dan zeker even bij een van deze plekken.

De Gillende Keukenmeiden is een hip zaakje achterin Zwolle centrum. Hier hebben ze heerlijke zelfgebakken taarten, maar ook een uitgebreide lunchkaart. Hoe lekker ziet dit er allemaal uit!? Het aanbod wisselt dagelijks dus je moet wel vaker terugkomen om alles te proeven, haha.


















Wij gingen voor de koffie cheesecake met karamel en de witte chocola frambozen taart. Ik vond ze allebei erg lekker! De blondies zou ik ook graag nog een keer proberen want die zag er ook geweldig uit. De pindakaascheesecake was er helaas niet toen wij er waren, dus nu moet ik zeker terug. Ze hebben ook een grote tuin met picknickbanken waar je lekker kan zitten.

Dat ik niet meer foto's van Croissanterie Pigalle heb verbaast me, want ik heb hier al zó vaak gegeten! Vanaf jongs af aan kwam ik hier al met mijn moeder en zussen als we in Zwolle een dagje gingen winkelen. Nu kom ik hier vaak met mijn vriend als we zin hebben in een kopje koffie of een broodje. Het is hier altijd goed: lekkere en niet te dure broodjes, aardig personeel en veel keus. Wij gaan meestal boven zitten in deze grote luie stoelen. Het interieur is gezellig ingericht met allemaal filmposters.




Zoals ik al zei hebben ze een kaart met behoorlijk wat keus. Lekkere pistoletjes, Italiaanse bollen of croissantjes, maar ook een warme appelflap of chocoladebroodje kan je hier bestellen. Mijn favoriet hier is het broodje met warme brie, maar de appelflappen vind ik hier ook heel erg lekker.










Bij Brasserie Janssen heb ik pas twee keer gegeten, maar ik weet zeker dat ik hier nog heel vaak ga komen! Hun concept is ideaal, je kan de hele dag alles van de kaart bestellen en bovendien ook in halve porties. Een dinergerecht doe je door de helft voor lunch of je neemt voor diner twee halve gerechten als je niet kan kiezen. Echt ideaal, bovendien is het vega aanbod hier prima! Wij namen als voorgerecht een halve portie citroenspaghetti (die écht heel lekker was!) en de arancini die ook heerlijk was. Als hoofdgerecht nam ik de ravioli met aubergine en ook die was heerlijk. Pluspunt: het personeel komt bij je tafel de parmezaan schaven, dat geeft je toch een extra restaurant beleving.






















Als toetje nam ik de citroen merengue taart. Normaal hou ik niet zo van merengue, maar deze was echt heerlijk luchtig. Mijn vriend had de Romanoff: aardbeienmousse met cake en een scheutje wodka (wat ik nogal een royale scheut vond haha). Het interieur is ook prima: lekkere luie stoelen en een bank aan de zijkant. Er zijn ook wat gammelere stoelen en tafeltjes, maar daar ga ik zelf liever niet zitten, dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik ga hier zeker nog een keer heen om de citroenspaghetti nog een keer te nemen, oh boy wat was die lekker! De prijzen zijn overigens ook heel schappelijk en het personeel is vriendelijk.

Dit waren drie van mijn favoriete plekjes in Zwolle om te eten! Misschien schrijf ik binnenkort wel een deel twee, want ik heb nog veel meer aanraders. Laat me vooral weten wat jouw food hotspot is, in Zwolle of ergens anders!

1 comment: