Thursday, November 29, 2018

Simpele vegan scrambled tofu met spinazie en tomaat



Met een broodje hummus of pindakaas maak je me hartstikke blij, maar soms wil ik lunchen met iets wat net wat specialer is. Vroeger zou ik dan voor roerei gegaan zijn maar dat eet ik niet meer sinds ik veganistisch eet. En toen was daar de scrambled tofu! Minstens zo lekker als een eitje, behoorlijk vullend en met de extra groenten erbij is dit ook nog eens erg gezond. Ik deel dit makkelijke recept graag met je!




Ingrediënten voor 1 persoon

half pakje stevige tofu
theelepel kala namak*
theelepel kurkuma
theelepel oregano
handje cherry tomaatjes
halve ui
halve paprika
handje spinazie

*ook wel zwart zout genoemd, dit kan je kopen bij de toko en geeft een ei smaak aan de tofu!

Bereidingswijze

Warm wat olijfolie op in een koekenpan. Snijdt de ui en paprika in kleine stukjes. Bak de ui en de spinazie kort aan in de pan en verkruimel dan de tofu er doorheen. Voeg de kruiden toe en roer totdat alle tofu stukjes geel zijn. Laat een paar minuutjes bakken en voeg dan de tomaat en paprika toe. Serveer op een boterham met wat plantaardige boter of gewoon los. 











Zoals ik al zei, dit is een heel makkelijk recept, maar dat maakt het niet minder lekker. Ik eet dit regelmatig als ik nog wat tofu overheb of als ik een vullende lunch wil met wat extra groenten. Het is ook heel lekker met een vleesvervanger erdoorheen, als je het nog wat specialer wilt maken. Je kan natuurlijk variëren met de kruiden en groente die je erdoorheen doet. Eet smakelijk!


No comments:

Post a Comment