Saturday, July 29, 2017

Foto's juli: Harry Potter expo, twee stedentrips en veel eten

Vandaag is het weer tijd voor een overzichtje van foto's van dingen die ik de afgelopen maand heb gedaan, gekookt, beleefd en gekocht. Ik heb behoorlijk wat lekkere dingen gegeten, zowel thuis als buiten de deur, en ik ben naar zowel Den Bosch, Scheveningen als Den Haag geweest! Ook bezocht ik de Harry Potter expo met mijn vriend en kocht ik een aantal leuke kledingstukken. Kijk je mee?


Ik begon juli in Zwolle, waar ik uiteten ging met een hele goede vriendin die ik ken van de middelbare school. We aten bij het restaurant van haar ouders, ''De buik van Parijs'', waar je echt heerlijk kan eten! Hier hebben we lekker gegeten en gekletst tot het toch echt tijd was om maar eens naar huis te gaan, want ik moest de volgende dag gewoon werken. Over dit restaurant komt trouwens nog een blogpost online in een nieuwe hotspots van Zwolle!     

Ik maakte deze heerlijke risotto voor mijn moeder, mijn zusje en mijn vriend en hij was zó lekker! Echt goed gelukt, ik ga binnenkort maar weer eens experimenteren met risotto maken, want ik vond het heerlijk. Het recept staat trouwens online dus als je benieuwd bent...

 Toen was het tijd om weer richting Utrecht te gaan, want mijn vriend en ik bezochten de Harry Potter expo! Het was heel leuk om door de verschillende hallen te lopen en items te zien die in de film gebruikt zijn, zoals kleren en boeken maar ook grotere items zoals deze Ford Anglia auto. Daar moest ik natuurlijk mee op de foto! Ik ben echt een giga Harry Potter fan en ik raad iedereen aan om hier te gaan kijken.     

 Links zie je de kostuums van Hermelien en Viktor op het Yule bal in de vierde film; rechts zie je een schaakstuk uit de eerste film. Ook hadden ze een Dementor en een aantal andere wezens uit het Verboden Bos en kon je zelf zwerkbal spelen (ik ben een geboren zwerkbalspeler, zo bleek). 
















Ook de Marauders map kon je bekijken, samen met de uitnodiging voor Hogwarts die Harry in de film ontvangt. Nou dit was even genoeg Harry Potter gezwets haha, het is nu wel duidelijk dat ik fan ben.

De dag sloten wij af met een heerlijk diner in mijn kamer. Ik kookte voor ons eerst een voorgerecht, namelijk gegrilde aubergine met mozzerella en tomaat. Het hoofdgerecht was Cacio e pepe, een lekkere pasta die wij in Rome aten. Hij werd lekker, maar niet zo lekker als in Italie natuurlijk...tot slot keken we een stukje van een Harry Potter film om de dag af te sluiten! We maakten er dus een leuke dag van, dit was overigens om te vieren dat we twee jaar samen waren. En hopelijk volgen nog vele jaren!

In Utrecht kocht ik ook eindelijk deze jumpsuit, die ik al maanden op het oog had. Ik had eerst helemaal niet door dat My Jewellery ook een winkel in Utrecht heeft, dus ik had al een dagje Den Bosch gepland. Maar hier zit dus ook gewoon een winkel, dus ik ging gelijk even langs. Hij zat als gegoten dus hij ging mee naar huis! Ik ben er mega blij mee en de keren dat ik hem aan heb gehad heb ik ook veel complimentjes gekregen. Score!     

Deze twee kookboeken nam ik mee naar Utrecht om in de keuken te leggen, zodat mijn huisgenoten deze ook kunnen gebruiken. De linker had ik met Sinterklaas gekregen en de rechter kreeg mijn oma met de postcode loterij. Beide boeken zijn op zich wel leuk, maar er staan ook aardig wat vlees en vis gerechten in. Ik deel ze nu dus met mijn huisgenoten zodat iedereen er plezier van heeft!

 Ondanks dat ik mijn jumpsuit al gekocht had, ging ik alsnog lekker een dagje naar Den Bosch met mijn vriend. Bovendien hadden we die week nog gratis OV (nu helaas niet meer...) en daar wilden we nog even gebruik van maken. We lunchten bij Creme coffee, een leuk lunchtentje.  

 Ze hadden hier een aantal vega gerechten en dat is voor mij natuurlijk wel handig. Ook hadden ze een aantal taartjes en sapjes. 

 We bestelden de Shakshuka en de quesadilla's, waarvan vooral de shakshuka heel goed in de smaak viel! Dat is een pannetje met ietwat pittige tomatensaus, eieren, kaas en kruiden. Er zat ook wat brood bij om te dippen. Verder hadden we allebei een sapje samengesteld, de mijne had sinaasappelsap, limoen en ananas. Yum!

 Hoewel de lunch ons goed beviel, viel de taart nogal tegen. Mijn Lime pie had eigenlijk totaal geen smaak, en de cheesecake was zwaar overbaked. Dus: leuk plekje om te gaan lunchen, maar de taart zou ik overslaan! Zeker omdat de lunchgerechten toch al 7 à 8 euro kosten. Je kan hier overigens ook eten 's avonds, maar daar vind ik de setting niet per se gezellig genoeg voor. Ze hebben in ieder geval wel genoeg vega gerechten, dat is dan wel weer een pluspunt.

 Toen was het tijd om een van mijn favoriete winkels te bezoeken: Daily Poetry! Och, waarom zit deze winkel nou niet in Zwolle of Utrecht...Je kan hier terecht voor mooie kaartjes, posters, kook/reisboeken, dichtbundels, maar ook voor kleding en interieurspullen. Ik heb heel lang staan kwijlen bij alle mooie kaartjes en uiteindelijk nam ik de rechter mee. Die hangt nu op mijn kamer.   

 Maar ook de dichtbundel ''De vleugels van Sukha'' had ik best mee willen nemen. Zó veel leuke spulletjes!

 En om de week helemaal goed af te sluiten, ging ik donderdag naar Den Haag en Scheveningen met mijn huisgenote. Het zou redelijk slecht weer worden, maar toen we neerploften op een terrasje boven de zee, brak de zon door! Eerst zijn we naar Den Haag gegaan en hebben we wat geshopt. Hierna namen we de tram naar Scheveningen. We waren eigenlijk van plan om een broodje te halen (want: studentenbudget) maar we liepen over de pier en in het midden zat een terrasje gebouwd boven de zee. Deze hoorde bij een pizzeria en aangezien de prijzen echt goed waren, besloten we hier lekker te zitten. Dit was dus het prachtige uitzicht tijdens onze lunch.

Tijd voor pizza en wijn! Ik had een pizza met champignons, kaas en truffelolie/creme, wat ik echt nog nooit had gehad maar wat mega lekker is. Sowieso ben ik een beetje een noob op truffel gebied, heel veel mensen vinden het lekker maar ik eet het eigenlijk nooit. Binnenkort maar eens mee experimenteren dus. Tussen het eten door konden we mooi mensen kijken. 





















Deze heerlijke taart heb ik niet zelfgemaakt, maar had ik meegenomen van mijn werk naar mijn schoonfamilie. Merengue en frambozen is een goede combi, dat bleek wel, want de hele taart ging op. 

Deze leuke broek kocht ik in Den Haag! Ik wilde al lang een broek met een mooie print maar ik kon maar nergens een leuke vinden, totdat ik tegen deze aanliep.     


















Deze lekkere maaltijd maakte ik 's avonds voor mezelf, we waren laat teruggekomen uit Scheveningen en ik had geen zin meer om uitgebreid te koken, zeker niet alleen voor mezelf. Dus het werd flink wat gebakken courgette en een lekkere vegan kipschnitzel van Vivera, op een broodje met wat rucola, komkommer en kaas. Ik vind de vleesvervangers van Vivera echt erop vooruitgaan: ik ben vooral fan van deze kipschnitzel en hun kipstukjes. 



Ik sloot de week af in Utrecht met het maken van deze prei pasteitjes uit een nieuw kookboek dat ik kocht, samen met een vriendin. Ze zijn behoorlijk goed gelukt! We hebben er samen een aantal gegeten en de rest at ik als avondeten. Ik zal nog een blogpost schrijven over dit kookboek, waarin ik ook het recept geef voor deze pasteitjes.


















En nu ben ik lekker thuis! Ik geniet van m'n vakantie door veel boeken te lezen, series te kijken en te bakken. Ohja en ik werk natuurlijk ook, maar daarnaast hou ik genoeg tijd over voor leuke dingen. Zoals tijd om deze heerlijke vegan taart te maken! Deze maakte ik gister met bosbessen en bramen uit onze eigen tijd. Hij is super lekker, vegan en best gezond. Dus. Ik zal het recept binnenkort delen! 

Nu ga ik verder met genieten van mijn vakantie. Over een paar dagen komt er een recept online, dus houdt mijn site in de gaten! 

No comments:

Post a Comment