Friday, October 20, 2017

Chocoladetaart met chocolade en vanille botercrème




Vandaag heb ik echt een super lekker recept voor jullie! Deze chocoladetaart bestaat uit twee lagen smeuïge chocoladecake en daaromheen een rijke chocolade botercrème met een vleugje vanille. Ik maakte deze taart toen ik afgelopen weekend bij mijn ouders was (daar is de keuken veel groter) en ik nam de rest van de taart mee naar Utrecht. Nou, mijn huisgenoten waren behoorlijk blij: deze taart werd unaniem goedgekeurd, dus vandaag deel ik graag het recept met jullie.

Ingrediënten voor de cake
390 gram zelfrijzend bakmeel
400 gram suiker
50 gram cacaopoeder
150 gram kokosolie
120 ml agave siroop
360 ml plantaardige melk 

Ingrediënten voor de botercrème
240 gram plantaardige boter
150 gram poedersuiker
100 gram cacaopoeder
Theelepel vanille extract
60 ml plantaardige melk 
120 ml agave siroop















De cacaopoeder die ik gebruik is van Johannesmolen en de agavesiroop is van Bio Today, beide vind je bij het biologische schap in de supermarkt, maar andere cacao of agavesiroop werkt natuurlijk ook prima. Hetzelfde geldt voor de plantaardige melk, ik heb rijst amandel hazelnoot melk gebruikt van Rice Dream maar andere varianten kunnen ook.

Bereiding
1. Verwarm de oven voor op 200 graden.
2. Meng in een kom het meel, de suiker en het cacaopoeder. 
3. Smelt de kokosolie en doe deze samen met de agavesiroop en de melk in de kom. Mix dit tot een glas beslag.
4. Verdeel het beslag over twee bakvormen en bak deze circa 30-40 minuten in de oven. 
5. Zet de boter uit de koelkast en laat deze zacht worden.
6. Meng de boter met de rest van de ingrediënten tot een gladde botercrème zonder klontjes. 
7. Wanneer de twee cakes afgekoeld, kan je de taart samenstellen door op een cake botercrème op de bovenkant te doen, de andere cake hier bovenop te zetten en dan de buitenkant van beide cakes royaal met botercrème te besmeren. 


















En klaar ben je! Wees gewaarschuwd, deze cake is echt verslavend lekker. Bovendien krijg je door de twee lagen ook een flink grote taart, dus deze taart is bij uitstek geschikt voor een verjaardag of feestje. Of als je gewoon van heel veel taart houdt. Laat me het weten als je deze taart gaat maken!

No comments:

Post a Comment